dissabte, 19 de febrer del 2011

EL MEU TRESOR RETROBAT

Avui, diumenge, com que el fred és el protagonista, decideixo quedar-me a casa fent els deures de l'últim capítol del "Quadern d'Aram", però com que fa uns quants dies que estic baixa de moral no n'he tingut massa ganes i ho he aprofitat per posar-me a xafardejar pels calaixos d'alguns mobles de casa i hi he trobat una vella carpeta amb un petit adhesiu a la portada on hi havia escrit: "RECORDS SENTIMENTALS". Tot i que les lletres estaven mig esborrades a causa del pas del temps i jo no m'en recordava d'haver-les escrit, encara les he pogut desxifrar. Així que, he obert la carpeta de bat a bat i he estirat delicadament un antic sobre vell i tronat que treia el cap, mig amagat, entre la paperassa.

Què deu ser això? he pensat intrigada i tot seguit l'he obert i, amb gran sorpresa he descobert que hi havia un munt de poemes escrits per ma mare fa ja una colla d'anys quan encara era jove. Els fulls estaven mig rosegats i les poesies mig esborrades, però, tot i així, encara les he pogut llegir... i tot llegint-los m'he emocionat molt, moltíssim!

I perquè us en feu una mica la idea m'agrada oferir-vos-en aquesta mostra titulada "Al naixement del meu fill primer"

Lluïsa Guardiola

AL NAIXEMENT DEL MEU FILL PRIMER

En un poblet molt petit

entre Lleida i Balaguer

a les dotze de la nit

va néixer el meu fill primer.

Era l’any mil nou-cents quinze

quan la primavera bella

té els camps tots curulls de blat

i adornats per la rosella.

Jo plena de joventut

sentia l’amor matern

--“Mare meva, què ha sigut?”

--“Filla meva, un robust nen”.

Jo et vàreig fer el primer bes

nascut del fons del meu cor

que no s’oblida mai més

fins que ens abraça la mort.

Era el vint del maig florit

entre Lleida i Balaguer

a les dotze de la nit

va néixer el meu fill primer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada