dilluns, 14 de febrer del 2011

ELS MEUS AVIS

Glauca parla dels seus avis. Parla’n tu també, però fent-ne una transformació de temps, d’espai, de situació social, d’ètnia etc.

A casa dels meus avis paterns m’agradava tafanejar entre les grans taules plenes de plànols, dibuixos i estris que m’eren del tot desconeguts. El meu avi, Imhotep, era fill d’un alt funcionari del faraó. Havia estudiat medicina, matemàtiques i arquitectura a la Casa de la Vida d’Heliòpolis. Era el metge i l’arquitecte preferit del faraó Djoser i l’encarregat de bastir-ne el gran complex funerari. En aquell temps es dedicava en cos i ànima a la construcció de la seva obra més estimada: la piràmide esglaonada de Saqqara.

Nebenteru, la meva àvia, casada amb ell des dels 12 anys, era una dona bonica i elegant. Tenia els ulls i els cabells negres com l’atzabeja que contrastaven amb la blancor dels vestits de lli. Al voltant del seu coll esvelt, sempre lluïa un medalló amb el nom gravat del meu avi. Ella l’ajudava en el seu ofici, dirigia la casa i era l’administradora del patrimoni.

Djoser (també anomenat Netjerikhet): Dinàstia III, 2585 - 2555 aC.

M. Teresa Aiguadé



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada