dijous, 20 de gener del 2011

VI REBEL


Tinc aquí, damunt la meva taula,

un got de vi d’Olesa.

L’amic que me l’ha regalat es pensava

que m’oferia el seu cor – sense imaginar-se

que alhora em donava els dels seus avis.

No en puc separar els ulls – com si hi haguessin arrelat.

Vi rebel. Em pregunto d’on li ve aquesta vermellor?

Però, amarant-se alhora de vida i de sol,

xopant-se de tantes sangs vessades

havia d’enrogir per força.

Color de sang, em dic,

Vi rebel, de segur, car és Olesa!

Potser encara hi alenen els vestigis

dels saquejos mil·lenaris, la resplendor dels focs

que van cobrir de cels roents

els exèrcits de l’Espanya...

Potser hi roman un xic de l’esperit

que em va donar la vida, un reflex de l’aurora

a qui dec aquesta mirada eixuta,

aquest cor on batega un foc sorgit

a les properes aigües del Mediterrani,

aquest cor on cova l’amor alhora que la revolta ...

Vi rebel, oprimit – heretatge, relíquia,

ofrena, eixarm – just quan un poema

fremeix sota la meva ploma, sovint ploro

veient aquest glop rogenc

d’Olesa, revisc -encloent l’ànima

dintre de la meva mà

lliuro el meu cor !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada