dissabte, 15 de gener del 2011

TERRA BANDEJADA



Ara i aquí puc percebre al meu si,

sensible i alerta, la frontera oberta

entre somni i consciència d’aquest món viscut,

natural descoberta d’una humana existència

que m’ha fet eixir, tant per bé com per mal,

pensaments solitaris, furgant al meu cor.

Em qüestiono, conscient, cada fet i paraula

del passat i el present, cercant ara el sentit

d’una vida a l’exili amarada d’enyors

amb punyents records d’una guerra abatuda,

tot dubtant pas a pas i guanyant temps al temps.

Ploro molt i sovint mentre el cor em batega,

potser encara hi alenen vestigis no oblidats

car l’ànima vibrant, pausadament, proclama

l’orgull d’aquesta nostra tan bandejada pàtria

d’arrels clavades al fons d’una ànima vehement,

inevitables ombres de llavors immolades,

que per més que s’intenti, no s’obliden mai...

Mes, quan neix un poema, a la vora del mar

que ens ofrena, pròdig, color d’esperança,

a trenc d’alba, jo xipollejo a l’aigua,

ofegant-hi amb fermesa odis i passions...

I, dempeus, sento ara tot el goig de viure...

Invicte, tanmateix... i malgrat tot!

Ll. Guardiola

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada